Jaki jest Twój trening uzupełniający?

28 października 2019
Jaki jest Twój trening uzupełniający?

Cześć, tu Tomek

Spotykamy się ponownie.

Biegaj, pływaj i bierz ciężary na bary

Nie załamuj się, gdy pogoda za oknem nie nadaje się do biegania. Dziś opowiem Ci dlaczego. Jak się pewnie domyślacie, po ostatnim moim wpisie na temat pływania, mięśnie biegacza nie potrzebują tylko biegania, ale i „zbudowania”. Łatwo jednak osiągnąć niepożądane rezultaty w rodzaju „najpierw masa, potem masa”. Idąc na siłownię warto masę przekuć w rzeźbę.

Trening uzupełniający - siłownia

Nie daj się zniechęcić, gdy zaczynasz dopiero przygodę na siłowni, a obok ćwiczy już ktoś z sylwetką kulturysty. Nie trenujesz przecież na zawody strongmanów, tylko biegaczy. Potrzebujesz więc zupełnie innego treningu, innego zestawu ćwiczeń, innego obciążenia i innej liczby powtórzeń. O tym, że mięśnie do biegania potrzebują nie tylko wytrzymałości ale i siły, nie potrzeba chyba nikogo przekonywać.

Taktyka

Czym uzupełnić trening biegacza? Na przyklad zajęciami jogi i zumby. Podczas jogi możesz się rozciągać, wyciszyć i medytować w spokoju ducha nad taktyką na najbliższe biegi. W inne wybrane dni możesz chodzić na zajęcia zumby. To nie tylko choreografie inspirowane np. tańcami Latino czy quebraditą (wiesz co to znaczy?!), ale też trening z elementami fitnessu, treningu cardio, równowagi mięśni i gibkości. Dzięki zumbie zrzucisz parę kg, poprawisz metabolizm i kondycję, a Twój organizm będzie lepiej dotleniony. Wiesz, co jeszcze? Wzmocnią się Ci te partie mięśni, które właśnie mogą być zaniedbywane podczas ćwiczeń na siłowni. Dzięki zajęciom będziesz mieć kaloryfer na brzuchu, a dzięki jodze i zumbie wyciszysz się, zyskasz wytrzymałość i gibkość.

Po takim treningu zawsze możesz w ramach relaksu i regeneracji odpocząć w saunie czy w bąbelkach jacuzzi, ale to już zupełnie inna historia.

Trzymaj się w formie!

Tomek

#TreningUzupełniający

Ps.: Mój poprzedni wpis - Co jesienią nakręca nie tylko biegacza?