Ćwiczenia w wodzie: dla zdrowia i sprawności [SPRAWDŹ]

3 marca 2021
Ćwiczenia w wodzie: dla zdrowia i sprawności [SPRAWDŹ]

Otwarte pływalnie i obiekty sportowe tylko czekają na to, aby zadbać w nich o zdrowie, ogólną sprawność i ładną sylwetkę. Teraz wszystko w Waszych rękach i nogach! Zapomnijcie na moment o ćwiczeniach siłowych, skupiając się na prostych aktywnościach w wodzie.

Dlaczego warto?

Ćwiczenia w wodzie wykonuje się prawie bez wysiłku, a mimo to przynoszą efekty i do tego doskonale odprężają. Nawet słabsza kondycja, bóle pleców czy kolan albo niedawna kontuzja nie są przeszkodą dla gimnastyki na pływalni. Zanurzenie ciała sprawia, że podczas ćwiczeń nie czujecie zmęczenia, choć mięśnie pracują bardzo intensywnie.

Co ważne: te same ćwiczenia wykonywane na siłowni czy w plenerze – w wodzie wykonacie bez wysiłku.

I jeszcze kilka zalet:

- zrzucicie zbędne kilogramy (300 kcal w 30 minut);

- poprawicie kondycję całego ciała;

- zmniejszycie bóle stawów, kręgosłupa, barków;

- wyrzeźbicie sylwetkę;

- zyskacie lepszy nastrój, spokój.

Aqua aerobik, aqua bike czy rehabilitacja z instruktorem?

W Ośrodkach AKTYWNEJ WARSZAWY (Polonia, Inflancka, Rozbrat, Grzybowska) macie do wyboru ciekawe zajęcia z szeroko pojętego aqua aerobiku. Jest to o tyle istotne, że taka forma ćwiczeń w wodzie pomoże Wam wzmocnić w zasadzie wszystkie partie mięśniowe, a dodatkowo rozluźnicie ciało i odprężycie się.

Na treningu będą do Waszej dyspozycji różne przybory, m.in. piankowe rurki (tzw. makarony), a nawet piankowe hantle. Ćwiczenia będziecie wykonywać w rytm muzyki, co dodatkowo mobilizuje i wprawia w dobry nastrój. Gdy będziecie coraz lepiej przygotowani fizycznie, możecie pomyśleć o zajęciach aqua power, na których nieco więcej poćwiczycie z obciążeniem i wytrzymałościowo.

Zajęcia w wodzie to także aqua bike, czyli ćwiczenia w wodzie na rowerach. Więcej o tych zajęciach opowiada Wam nasza instruktorka prowadząca zajęcia w Ośrodku Polonia TUTAJ. Możecie pod okiem doświadczonych trenerów wykonywać specjalne ćwiczenia dopasowane do Waszych potrzeb, na przykład podczas rehabilitacji. Oczywiście, poziom zajęć zostanie dostosowany do wszystkich uczestników.

Woda dobra dla każdego

Wodne ćwiczenia możecie łączyć wybierając raz aqua aerobik, a innym razem po prostu swobodne pływanie na jednej z pływalni AKTYWNEJ WARSZAWY. Zachęcamy do próbowania różnych dyscyplin – tak, by znaleźć te, które pasują Wam, najbardziej. Dodatkowo, łącząc różne aktywności, szybciej osiągniecie efekty i nie będziecie się nudzić. Najważniejsza jest regularność i wytrwałość.

A na koniec…

Nagrodą i zwieńczeniem Waszych wysiłków może być wizyta w saunie, która doskonale rozluźni Wasze ciało i wprowadzi Was w błogi stan relaksu. Możecie wybrać się do sauny w Ośrodku Inflancka, Rozbrat, Namysłowska, Solec lub Grzybowska.

Powodzenia!