Kompleks saun

Do dyspozycji klientów mamy kompleks saun dwie sauny fińskie dużą i małą oraz łaźnie parową

GODZINY OTWARCIA KOMPLEKSU SAUN:

poniedziałek: 14.00 - 21.00
wtorek - piątek:  10:00 – 21.00
sobota:  8.30 – 19.30
niedziela: 8:30 – 19:30

GODZINY OTWARCIA DUŻEJ SAUNY FIŃSKIEJ

poniedziałek: 14.00 - 21.00 - koedukacyjna
wtorek: 10.00 - 21.00 - dla panów
środa: 10.00 - 15.00 - dla pań, 15.00 - 21.00 koedukacyjna
czwartek: 10.00 - 21.00 - dla panów
piątek: 10.00 - 15.00 - koedukacyjna, 15.00 - 21.00 - dla pań
sobota: 8.30 - 19.30 - dla panów
niedziela: 8.30 - 19.30 – koedukacyjna

Piec w saunie fińskiej i w łaźni  parowej jest wyłączany na 30 minut przed końcem pracy sauny.
Do sauny wchodzimy wyłącznie z suchym ręcznikiem/ prześcieradłem, na którym siadamy na ławie

I. Duża Sauna Fińska

Sauna jest znana człowiekowi od kilku tysięcy lat. Stosowali ją między innymi starożytni Grecy i Rzymianie oraz wiele kultur wschodu. Dziś kojarzy się ona najczęściej z krajami Skandynawskimi. Tam z gorącej łaźni parowej wychodzi się prosto w śnieg.

Wspaniałe działanie sauny polega na kontrolowanej, intensywnej zmianie temperatury z bardzo wysokiej do bardzo niskiej. Efektem tego jest przyspieszenie regeneracji organizmu po wysiłku, a także udrożnienie porów skóry i oczyszczenie jej z toksyn oraz obniżenie ogólnego napięcia mięśniowego.

Po saunie czujemy się młodziej i lżej, bo sauna również "odchudza". Oczywiście nie bezpośrednio, bo choć w saunie można stracić do kilku kilogramów, jednak jest to tylko ubytek płynów, który należy uzupełnić. Działanie sauny polega na pobudzeniu krwiobiegu, co usprawnia przemianę materii, powoduje lepsze ukrwienie skóry, a to sprzyja odchudzaniu i walce z cellulitem.

W saunie ustawiony jest piec, w którym są kamienie rozgrzewające się do kilkuset stopni Celsjusza. Pracę pieca kontroluje regulator elektroniczny, którym można programować czas pracy pieca i temperaturę. Pomieszczenie sauny rozgrzewa się do 95°C. Wilgotność w pomieszczeniu wynosi około 10%. Rozgrzane kamienie umieszczone w piecu można polewać wodą - para wodna powoduje wzrost wilgotności i spadek temperatury w pomieszczeniu o kilka stopni.

Podstawowe zasady korzystania z sauny fińskiej

  • nie należy iść do sauny ze zbyt pełnym żołądkiem, albo co gorsza po alkoholu,
  • przed wejściem należy zmyć makijaż, wziąć prysznic i dokładnie się osuszyć,
  • w czasie pobytu w saunie nie smarujemy twarzy ani ciała żadnymi preparatami,
  • nigdy nie należy wchodzić do sauny z mokrymi włosami (mogą ulec zniszczeniu),
  • należy przed wejściem do sauny ogrzać stopy, co gwarantuje lepszy efekt sauny,
  • pobyt w saunie powinien trwać zależnie od indywidualnych predyspozycji organizmu, zazwyczaj 2-3 sesje po ok. 8-15 min.,
  • po wyjściu z sauny należy wziąć zimny prysznic, zaczynając natrysk od części najbardziej oddalonych od serca,
  • po wytarciu należy na chwilę położyć się, aby wypocząć (UWAGA !! do wycierania się po każdej sesji używamy innego ręcznika, niż ten, na którym siedzimy w saunie),
  • po ostatnim wyjściu z sauny należy natrzeć ciało olejkiem, aby wyrównać utratę tłuszczu i wilgoci,
  • należy wypić około litra wody mineralnej,
  • w saunie NIE MOŻNA mieć na sobie żadnych przedmiotów metalowych ani plastikowych (zegarki, biżuteria itp.)!

Z sauny fińskiej  nie można korzystać,  jeśli się cierpi na:

  • choroby ostre i przewlekłe przebiegające z podwyższeniem temperatury ciała,
  • nadciśnienie tętnicze powyżej 200/120 mm Hg,
  • choroby układu krążenia ze zmianami organicznymi na tle miażdżycy oraz niewydolność krążenia,
  • choroby organiczne układu nerwowego, płuc, nerek, wątroby,
  • nowotwory złośliwe,
  • grzybice skóry.

W przypadku wątpliwości należy zasięgnąć porady lekarza.

Co daje nam sauna fińska:

  • oczyszcza i odmładza naszą skórę,
  • pozbywamy się sporej dawki kalorii,
  • pozytywnie wpływa na przemianę materii,
  • pobudza pracę serca,
  • aktywizuje układ krążenia,
  • niweluje tzw. "łamanie w kościach" i pomaga w schorzeniach reumatycznych,
  • przyzwyczaja nas do zmian temperatury hartuje organizm,
  • odpręża psychicznie.

II. Sauna fińska  - mała

Kameralna sauna dla dwóch osób, czas pobytu 100 minut, zaplecze sanitarne, pokój wypoczynkowy oraz jakuzzi. Charakteryzuje się małą wilgotnością (ok. 10 %) przy stosunkowo wysokiej temperaturze (80 - 100°C). Przebywanie w saunie pozwala na relaks i wypoczynek psychiczny. Po wyjściu z sauny organizm jest oczyszczony z toksyn, a skóra nabiera dziecinnej delikatności.

III. Łaźnia parowa

Łaźnia parowa budową przypomina saunę. Niemniej jednak, nie jest ona zbudowana z drewna, tylko z materiałów odpornych na wilgoć, takich jak: płytki ceramiczne oraz gładki akryl. Zabieg odbywa się w pełnym mgły zamkniętym pomieszczeniu. W pomieszczeniu tym panuje temperatura rzędu 43-48 stopni Celsjusza oraz bardzo wysoka wilgotność, tj. 100%.

Czas pobytu w łaźni parowej nie może być dłuższy niż 25 minut. W przeciwnym razie może dojść do przegrzania organizmu. Typowymi tego objawami są zawroty głowy i przyśpieszone bicie serca. W trakcie trwania zabiegu konieczne jest picie dużej ilości wody. Przed wizytą w łaźni parowej nie powinno się spożywać dużych posiłków ani pić napoi alkoholowych. W łaźni powinno się przebywać nago bądź można okryć się ręcznikiem. Niewskazane jest noszenie obcisłej odzieży, gdyż koliduje to z prawidłowym przebiegiem regulacji cieplnej organizmu.

Korzyści płynące z wizyty w łaźni parowej

Ciepło jest już od dawna stosowanym środkiem leczniczym. Wszystkie funkcje naszego ciała zależą od rozmaitych reakcji chemicznych zachodzących w jego wnętrzu. Reakcje te są bezpośrednio związane z ciepłem. Pod wpływem ciepła mogą one ulec przyśpieszeniu bądź spowolnieniu.

Podczas gorączki stymulowane jest funkcjonowanie układu odpornościowego. W efekcie dochodzi do spowolnienia wzrostu bakterii i wirusów. Wzmożona praca układu odpornościowego stymuluje produkcję białych krwinek. W związku z powyższym wzmacnia się odporność organizmu.

Potencjalne korzyści płynące z wizyty w łaźni parowej są liczne i cenne. Para łagodzi podrażnienia zatok spowodowane alergią czy przeziębieniem oraz łagodzi rozmaite infekcje. Nadmierne pocenie się oczyszcza organizm z toksyn. Dzięki temu poprawia się ogólne samopoczucie, a skóra jest zdrowsza. Łaźnia parowa łagodzi również sztywność mięśni spowodowaną ćwiczeniami fizycznymi, obrzęki oraz napięcia stawów. Ponadto jest to skuteczna metoda oczyszczania i odtruwania organizmu, a także stymulacji układu odpornościowego.

Do ogólnych korzyści płynących z regularnego korzystania z działania łaźni parowej, należą:

  • łagodzenie stresu,
  • detoksykacja organizmu,
  • poprawa krążenia,
  • zwiększenie metabolizmu.

Pamiętaj o tym, aby korzystać z łaźni parowej z umiarem, gdyż wizyty w nadmiernej ilości mogą działać niekorzystnie na organizm. Regularne wizyty raz w tygodniu powinny być w pełni wystarczające.