Znajdź minutę na przeczytanie 8 szybkich porad o diecie

14 kwietnia 2020
Znajdź minutę na przeczytanie 8 szybkich porad o diecie
  1. Czy wiecie, że zjadanie więcej niż trzech posiłków dziennie sprawia, że nasz organizm odkłada więcej białka, a zmniejsza się ilość przyjmowanego tłuszczu? Optymalnie więc – wyliczyli naukowcy - jest jadać 5 posiłków.
  2. Dieta bogata w kwas foliowy zmniejsza ryzyko występowania nowotworów. Ważne, aby jeść zielone warzywa, które mają dużo folianów. Natomiast jeśli jemy zarówno owoce jak i warzywa zmniejszamy ryzyko zachorowania na raka jamy ustnej.
  3. Zbyt częste jedzenie czerwonego mięsa może zwiększać ryzyko zachorowań na raka jelita grubego. Warto pamiętać, aby w dietę wpleść produkty bogate w błonnik pokarmowy, np. kasza gryczana, ryż brązowy, gruszki, jabłka czy truskawki.
  4. Chrupiące, białe pieczywo jest z pewnością smaczne, ale wcale nie takie zdrowe, ponieważ ma bardzo dużo kalorii. W 100g takiego wypieku znajduje się więcej kalorii, niż w tej samej ilości np. pełnoziarnistego chleba.
  5. Śniadania są ważne! Wiele osób zjada za mało kaloryczne śniadanie („coś na szybko”) w skutek czego podczas całego dnia co rusz podjada i najzwyczajniej się przejada.
  6. Co z herbatą? Nadmierne picie mocno zaparzonej herbaty może powodować złe wchłanianie żelaza z posiłków, a to z kolei może doprowadzić do niedokrwistości.
  7. Szukacie czegoś co wspomoże Wasz organizm w walce z infekcją bakteryjną? Jogurt naturalny! Dzięki żywym kulturom bakterii działa on bakteriobójczo.
  8. 100 gramów naszego wakacyjnego przysmaku, czyli truskawek to aż 70mg wit. C. Dokładnie tyle ile wynosi jej dzienne zapotrzebowanie. Soczyste truskawki (na razie z importu) znajdziecie bez problemu w sklepach.

 

Sandra Kwiatkowska