Pchanie taczek, marsz w rytm piosenki #zostańwdomuAKTYWNIE

8 kwietnia 2020
ćwiczenia w domu, wf

Wciąż w domach, bez możliwości dalekich spacerów czy spędzania czasu na świeżym powietrzu? Proponujemy Wam więc trochę zdrowej rywalizacji i dużo dobrej zabawy z bliskimi!

Rodzaje ćwiczeń: ruch, zabawa

Cel: wspólnie spędzony czas na aktywności fizycznej

Co może się przydać: mata do ćwiczeń lub ręcznik, piłka, pogo-ball, hula hop, skakanka, trochę miejsca (zgodnie z zasadami bezpieczeństwa w domu)

Zabawy z piłką

Połóżcie się na piłce klatką piersiową i brzuchem, następnie turlajcie się w przód i w tył. Inny wariant: na piłce opieramy nogi – swoje lub dziecka, natomiast tułów podpieramy rękami. W takiej pozycji turlamy piłkę na boki, niezależnie od tego, jak długo nogi pozostaną uniesione. Przecież to tylko zabawa!

Pchanie taczek

Trzymamy dziecko za kostki u nóg, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniając kierunek. Jeśli macie przestój w pracach działkowca, za jakiś czas, gdy znowu zaczniemy wychodzić, będzie jak znalazł. Na razie musicie #zostańwdomu.

Marsz w rytm ulubionej piosenki

Plecy wyprostowane, stopy obciągnięte, kolana podnosimy pod kątem 90 stopni do tułowia. Podczas wykonywania ćwiczenia możecie zaśpiewać Waszą ulubioną piosenkę.

Hula hop, czyli zabawa w żabi staw

Ułóżcie hula hop na podłodze, niech to będą teraz lilie wodne. Można zadbać o podkład muzyczny. Ćwiczenie przypomina znaną dzieciom zabawę w „gorące krzesła”. Skaczcie dookoła lilii, na okrzyk jednego z Was lub gdy włączona przez Was muzyka przestanie grać, trzeba wskoczyć do obręczy. Kto nie wskoczy do środka kółka (na lilię), staje się muchą i może już tylko „latać” śpiewając piosenki. Przyda się to jak znalazł do ćwiczenia o maszerowaniu i śpiewaniu piosenek.

Skakanka

Ćwiczenie dla całej rodziny, czyli przeskok obunóż – na jeden obrót skakanki przypada jeden przeskok. Możecie zorganizować konkurs, kto więcej razy przeskoczy przez skakankę.

Kto dziś trenuje z nami?

Chcecie więcej?

Zerknijcie do ćwiczeń i zabaw, jakie proponowałam poprzednio w ramach domowego WF-u na poprawę humoru i kondycję.

Beata Kurył