Domowy WF na poprawę humoru i kondycję #zostańwdomuAKTYWNIE

1 kwietnia 2020
Domowy WF na poprawę humoru i kondycję #zostańwdomuAKTYWNIE

Wierzymy mocno, że w trosce o własne zdrowie i w duchu odpowiedzialności społecznej trzymacie się zasad i pozostajecie w domu. Aby jednak umilić Wam ten trudny czas przypominamy, jak proste ćwiczenia rodem z zajęć WF-u mogą poprawić humor, gibkość i kondycję. Kto od dziś trenuje z nami?

Czas opuścić choć na chwilę domowe biuro i zadbać o kondycję. Na raz będą więc przysiady, a na dwa podskoki!

Podziękuję Wam za to i głowa i kręgosłup.

Rodzaje ćwiczeń: ruch, zabawa

Cel: wspólnie spędzony na aktywności fizycznej czas

Co może się przydać: mata do ćwiczeń lub ręcznik, trochę miejsca (zgodnie z zasadami bezpieczeństwa w domu)

Skoki gwiazd – pajacyki

Dzieci je uwielbiają! Stańcie prosto, a następnie z życiem skaczcie do góry, rozkładając nogi i ramiona, aby wyglądać jak duże „X” w powietrzu. Na szczycie skoku wykrzyknijcie: „Jestem gwiazdą!” Na początku może Wam się nie chcieć skakać ani krzyczeć, ale nie od razu Kraków zbudowano! A wspólne ćwiczenia nie tylko pozytywnie wpłyną na Waszą kondycję i zdrowie, ale także na pewno poprawią nastrój i samopoczucie. W końcu endorfiny działają!

Przysiady

Stańcie z nogami rozstawionymi na szerokość barków i palcami lekko skierowanymi na zewnątrz. Zegnijcie kolana i opuśćcie biodra. Dziecko może teraz wspiąć się na Wasze plecy, kładąc ręce luźno wokół szyi, a dłonie na piersi. Powinniście trzymać ręce dziecka, aby było bezpieczne. Opuszczajcie biodra i kurczcie mięśnie brzucha dociskając ciężar do pięt. Pchnijcie pupę prosto do tyłu, unosząc biodra do góry i do przodu oraz prostując nogi. Po paru razach powinniście uzyskać idealny balans i utrzymanie równowagi nie powinno być problemem. Ważne! Kolana nie powinny uciekać do środka. Jeśli tak by się działo, zmniejszcie obciążenie i nie róbcie pełnych przysiadów. Obowiązuje zasada: więcej szkody niż pożytku J.

Podnoszenie nóg

Połóżcie się na boku lub na plecach i unieście nogi bez zginania ich w kolanach. Starajcie się trzymać je w górze. To działa na dolną część brzucha, ale pod warunkiem, że uda się Wam nie odrywać od podłogi dolnej części pleców.

Skoki w kucki

Stańcie ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder, zegnijcie kolana, przysiadajcie, a następnie skaczcie prosto do góry (jak kangury) i wylądujcie z powrotem w przysiadzie - ze zgiętymi kolanami. Timing, proszę Państwa!  Wprawdzie sędziowie być może ujęliby Wam noty za brak lądowania z klasycznym wypadem w telemarku, ale bezpieczeństwo przede wszystkim. J

Za tydzień wrócimy do Was z kolejnymi pomysłami.

Beata Kurył