Aktywny senior – jak zachować formę do późnego wieku? [zajęcia - edycja jesienna]

17 sierpnia 2020
Aktywny senior – jak zachować formę do późnego wieku? [zajęcia - edycja jesienna]

Od kilku już lat w Ośrodkach Stołecznego Centrum Sportu AKTYWNA WARSZAWA funkcjonują zajęcia sportowe dedykowane seniorom.

Zajęcia dopasowane są do wieku i sprawności fizycznej uczestniczących w nich osób. Są to ćwiczenia łączące elementy aerobiku, fitnessu oraz aqua aerobiku z ćwiczeniami gimnastycznymi. Nastawione na rozciąganie i poprawę sprawności ruchowej stawów bez ich nadmiernego obciążenia. Zajęcia prowadzone są na sali gimnastycznej i na pływalni.

Dla kogo

Emeryci i renciści (z ważną legitymacją), zameldowani w Warszawie, którzy ukończyli 55 rok życia.

Efekty

  • Odciążenie kręgosłupa;
  • Poprawa koordynacji ruchowej i wytrzymałości organizmu;
  • Większa sprawność w wykonywaniu codziennych zajęć i uchronienie się przed urazami;
  • Pozbycie się napięcia i stresu, poprawa samopoczucia w miłym towarzystwie osób w podobnym wieku.

Aktywności dostępne w ramach programu AKTYWNY SENIOR:

Aktywny Senior na sali

Zajęcia wykorzystujące elementy rehabilitacyjne i fitnessu. Połączenie tych dwóch cech doskonale minimalizuje skutki przeciążenia układu ruchu, poprawia elastyczność mięśni zmniejszając ich napięcie, jak również pozytywnie wpływa na stabilizację kręgosłupa. Ćwiczenia dostosowane są do potrzeb osób starszych. Wspólna aktywność fizyczna daje możliwość poznania nowych ludzi, z którymi można dzielić wspólną pasję. To natomiast stanowi niewyczerpane źródło do rozmów.

Aktywny Senior w wodzie

To specjalnie dobrany zestaw ćwiczeń dla osób w kwiecie wieku chcących zadbać o swoje samopoczucie, wzmocnić poszczególne grupy mięśniowe oraz poprawić sprawność fizyczną. Ćwiczenia w wodzie zwiększą wytrzymałość, poprawią sprawność układu oddechowego, krążenia, a przede wszystkim wzmocnią stawy i mięśnie. Podczas zajęć wykonywane są różne formy ćwiczeń gimnastycznych: ogólnorozwojowych, oddechowych, sprawnościowych i rozciągających ukierunkowanych na wzmocnienie i usprawnienie poszczególnych grup mięśniowych.

Zajęcia w wodzie pozytywnie wpływają zarówno na zdrowie fizyczne, jak i zdrowie psychiczne, dając dobrą zabawę, a właściwości wody rozładowują skutki gromadzącego się stresu, co na pewno pozytywnie wpłynie na samopoczucie.

Harmonogram zajęć

Dopasuj aktywność do swoich potrzeb w wybranym Ośrodku SCS AW. Sprawdź szczegółową  ofertę zamieszczoną poniżej.

  • Ośrodek Rozbrat, ul. Rozbrat 26, kontakt tel.: 22 16 27 200.

Zajęcia na sali

Start zajęć: połowa września, harmonogram

Zajęcia na pływalni

Start zajęć: start zajęć od 3 września, harmonogram. Zapisy trwają.

  • Ośrodek Solec, ul. Solec 71, kontakt tel.: 22 16 27 320

Zajęcia na sali

Start zajęć: połowa września, harmonogram

  • Ośrodek Inflancka, ul. Inflancka 8, kontakt tel.:  22 16 27 350 

Zajęcia na sali

Start zajęć: 1 września, harmonogram.

Zajęcia na pływalni

Start zajęć: 1 września, harmonogram. Start zapisów od 27 sierpnia.

  • Ośrodek Grzybowska, ul. Grzybowska 35A, kontakt tel.: 22 16 27 370

Zajęcia na sali

Start zajęć: 1 września, harmonogram. Zapisy trwają.

Zajęcia na pływalni

Start zajęć: 1 września, harmonogram. Zapisy trwają.

  • Ośrodek Namysłowska, ul. Namysłowska 8, kontakt tel.:  22 16 27 360

Zajęcia na sali

Start zajęć: 1 września, harmonogram.

Zajęcia na pływalni

Start zajęć: 1 września, harmonogram . Odbiór zajęć z marca 2020.

Informujemy, że w związku z zaistniałą sytuacją pandemiczną od połowy marca zmuszeni byliśmy zamknąć Ośrodki AKTYWNEJ WARSZAWY,  a co za tym idzie zawiesić realizowane zajęcia.

Jednocześnie informujemy, że karnety sportowe zostaną przedłużone o odpowiednią liczbę czasu trwania zajęć, w których Ośrodki SCS AW były niedostępne ze względu na stan zagrożenia epidemiologicznego. Karnety będzie można wykorzystać w jesiennej edycji programów. Istnieje także możliwość wykorzystania karnetów na wejścia na pływanie rekreacyjne w wybranych Ośrodkach.

Do zobaczenia, na sportowo!