Na co zwrócić uwagę w ostatnim tygodniu przed startem w 27. BPW!

25 lipca 2017
Na co zwrócić uwagę w ostatnim tygodniu przed startem w 27. BPW!

Podczas konferencji prasowej (24.07.17) przed 27. Biegiem Powstania Warszawskiego, poprosiliśmy o kilka przedstartowych rad, znakomitego zawodnika, jakim jest Mariusz Giżyński - wielokrotny medalista mistrzostw Polski od biegów średnich, aż do maratonu, dwunasty zawodnik mistrzostw Europy w maratonie (2009), trener firmy i-Sport. Mariusz wystartuje tym razem na 5 km. Korzystając ze swojego wielkiego doświadczenia, opowiedział nam na co przede wszystkim zwrócić uwagę w ostatnim tygodniu przed startem.

Mariusz udzielił kilku bezcennych wskazówek:

TRENINGI
- Poniedziałki o 19:04 treningi biegowo-sprawnościowe NRC w strefie sportu na plaży w okolicach Mostu Poniatowskiego
- Czwartki 19:00 treningi Triady Biegowej prowadzone przez trenerów ISport - zbiórka ul. Rozbrat 26

W ostatnich dniach przed startem trenujemy lekko, dzień przed tylko krótki rozruch np 3 km swobodnego biegu + ćwiczenia rozgrzewkowo-rozciągające 10' + 3x100 m łagodne przebieżki (szybkie biegi pobudzające z intensywnością 85-90%, przerwa 100 m marsz) + trucht 5 minut.

NAWADNIANIE:
ostatnie 3 dni 25% więcej płynów - głównie woda. Na 10 km koniecznie pijemy w czasie biegu (izotonik lub woda).

ODŻYWIANIE:
Ostatnie 3 dni, zwiększamy o ok 20% udział węglowodanów w diecie - posiłki mniejsze, a nawet 6 razy dziennie. Dzień przed i w dniu biegu mniej błonnika. Posiłki lekkostrawne. Duży posiłek węglowodanowy w piątek na wczesną kolację np. makaron z sosem pomidorowym + niewielka porcja sałaty.
Ostrożnie z kofeiną.

ODPOCZYNEK
Dzień przed i w dniu biegu staramy się wypocząć i dobrze się wyspać. W sobotę rano tylko ok 30-40 minutowy spacer.

STRÓJ:
- lekki
- luźny
- przewiewny
- krótkie spodenki!

ROZGRZEWKA
łagodna, ale trwająca przynajmniej 20 minut. Składająca się z lekkiego biegu ok 5-8 minut + ćwiczenia rozgrzewkowo-rozciągające + 2-3 przebieżki 10% szybsze niż tempo biegu podczas zawodów. Przed startem jeszcze 3 łyki wody, można zmoczyć głowę i kark, przemyć twarz chłodną wodą.

KURTYNY WODNE
korzystamy ze wszystkich usytuowanych na trasie.

POWODZENIA!