Zawsze patrz na jasną stronę... i #zostanwdomuAKTYWNIE

27 marca 2020
Zawsze patrz na jasną stronę... i #zostanwdomuAKTYWNIE

Obecna sytuacja wywołana pandemią i życiem w domowej kwarantannie mocno skomplikowała plany sportowców. Przełożone zostały Letnie Igrzyska Olimpijskie i piłkarskie Euro 2020, wstrzymane zostały rozgrywki krajowe
i międzynarodowe. Problem dotyczy uprawiania sportu na każdym jego szczeblu, również amatorskim. Zamknięte pływalnie
i część siłowni, zalecenia mówiące o ograniczaniu intensywności treningów czy odwołane zajęcia odbywające się w grupach. Cóż, łatwo nie jest. Nie możemy się jednak załamywać i frasować. Postępujmy w myśl zasady mówiącej, że nie powinno się tracić nerwów na wydarzenia, na które wpływu nie mamy i… poszukajmy korzyści.

UTRZYMUJ REGULARNE GODZINY POSIŁKÓW

Stresująca praca nie pozwala Ci utrzymywać stałych pór żywienia? Biegasz ze spotkania na spotkanie i nie masz czasu spożyć drugiego śniadania, a obiad jesz dopiero na późną kolację? Domowa kwarantanna jest znakomitą okazją, by to zmienić. Czas, który uciekał na dojazdy na spotkania i niekończące się zebrania, możesz teraz poświęcić na zaplanowanie spraw żywieniowych i modyfikację Twych przyzwyczajeń. Narzuć sobie stałe godziny posiłków i obserwuj, jak szybko przyniesie to zdrowotne efekty. Z czasem stanie się to Twoim najlepszym rytuałem.

LICZ KALORIE

„To nie dla mnie, to dla fanatyków.” „Nie poradzę sobie, to zbyt trudne.” Nic bardziej mylnego! Nie musisz mieć szerokiej wiedzy na temat dietetyki i znać wartości kalorycznych każdego z produktów. Za pomocą kalkulatorów (darmowych!) dostępnych w internecie oraz wagi kuchennej możesz bez kłopotów skalkulować swoje posiłki. Proponuję metodę, którą sam praktykuję. Ważę poszczególne składniki, wpisuję wartości do aktywnych kolumn formularzy i… wyciągam wnioski
z dziennych podsumowań. Na podstawie gotowych zestawień widzę, które produkty spożywam w nadmiarze, a o jakich zdarza mi się zapomnieć. Dzięki tym wyliczeniom zauważyłem, że w moje diecie zbyt dużo było „zdrowych przekąsek” typu orzechy oraz zbyt często nadużywałem oliwy i sera typu feta. Wniosek? Zbyt dużo tłuszczy, które sprawiały, że pomimo szczupłej sylwetki zawsze miałem problem z „oponką” zwaną też żartobliwie „pasem dobrobytu” J. Co jeszcze?
Same pozytywy i korzyści. Dostrzegłem, że zbytnio ograniczam węglowodany. W ten sposób dodałem do diety dodatkowe porcje kaszy, brązowego ryżu oraz makaronów. Późna kolacja? Makaron z pomidorami i oliwkami? To już nie jest ani kłopotem, ani zagrożeniem dla zdrowia czy atrakcyjnej sylwetki. Wszystko zgodnie z wyliczeniami, wszystko zgodnie
z apetytem. Efekty dostrzeżesz na wadze oraz w osiąganych czasach.

TRENING UZUPEŁNIAJĄCY

Tutaj sprawa ma się podobnie jak z utrzymywaniem regularnych godzin posiłków. Czas kwarantanny sprzyja również uporządkowaniu tej kwestii, która jest bardzo często zaniedbywania przez sportowców amatorów. Przerwy w pracy, które do tej pory, drogi czytelniku, pożytkowałeś na rozmowę z koleżankami i kolegami, możesz teraz poświęcić na kilkuminutowe rozciąganie lub trening uzupełniający (pompki, ćwiczenia na mięśnie brzucha i na wzmocnienie tzw. core). Czynności te możesz bez kłopotów wykonać przy swoim domowym stanowisku pracy. Krótkie sesje mogą też skutecznie zastąpić spacery do lodówki i podjadanie. Ale zaraz, momencik. Kwestię diety zamknęliśmy już w poprzednim punkcie i skutecznie wyeliminowaliśmy kulinarne pokusy. Prawda? J

WRÓCISZ MOCNIEJSZY!

Kiedy znów będzie przepięknie i wrócimy do wspólnego trenowania i ściągania się, dzięki przestrzeganiu tych kilku prostych zasad, będziesz mocniejszy i zdrowszy. Zbudowany fundament pozwoli Ci na szybkie nadrobienie zaległości i wejście
na jeszcze wyższy poziom rozwoju sportowego Tylko od Ciebie zależy, jak wykorzystasz najbliższe tygodnie.
Spraw, by kwarantanna nie okazała się taka zła, jak ją malują.

 

Powodzenia!

Bartek Stępień

 

PS. A do ćwiczeń dziś wszyscy nucimy:


">

 

Nie mas pomysłu na domowe aktywności? Żaden kłopot! Wspólnie z naszym biegowym partnerem MOVO TRAINING przygotowaliśmy szereg pomysłów na efektywne spędzenie czasu. Śledź nas!

www.facebook.com/AKTYWNAWARSZAWA/

www.facebook.com/movo.training/