Energia wyciśnięta z soków

4 listopada 2019
Energia wyciśnięta z soków

To, że soki są źródłem witamin i minerałów, wie nawet dziecko. Że należy uważać na skład sklepowych soków w kartonikach i butelkach – to wie prawie każdy, kto myśli o racjonalnym i zdrowym żywieniu. Ale ilu z Was zdaje sobie sprawę, że tylko wolnoobrotowe wyciskanie soku pozwala zachować to co najlepsze w owocach?

Świeżo wyciskane soki to potężna dawka substancji odżywczych, serwowana w niezwykle łatwo przyswajalnej formie. W przeciwieństwie do sklepowych soków zawierają antyoksydanty, które są skuteczną bronią w walce z wolnymi rodnikami. Diety bogate w przeciwutleniacze to nie tylko sposób na skuteczne zapobieganie chorobom, ale także doskonała metoda, by zatrzymać proces starzenia się organizmu. Są nieocenionym źródłem minerałów, witamin oraz fitoskładników.

Pod kątem aktywności fizycznej, świeżo wyciskane soki pite regularnie są w stanie realnie wpłynąć na kondycję i osiągane wyniki. Tak jest np. z sokiem z buraka. Dzięki zawartości azotanów, wpływa on na poszerzanie naczyń krwionośnych, co przekłada się na lepsze dotlenienie mięśni w trakcie wysiłku. Cieszy się on szczególnym zainteresowaniem triathlonistów i wszystkich sportowców, którym zależy na zwiększeniu wydolności organizmu.  Poza tym burak w postaci soku to duża dawka witamin A, C, E, tych z grupy B, a także minerałów – wapnia, fosforu, żelaza czy magnezu. Kompleksowo więc zaopatruje w składniki niezbędne do dobrego samopoczucia podczas biegu, meczu czy innej aktywności fizycznej. Oczywiście pamiętajmy, że nie chodzi o spożywanie soku wybiórczo w dzień zawodów, albo tym bardziej w trakcie. Tak jak w przypadku innych składowych sukcesu – kluczem jest systematyczność!

Po treningu czy zawodach pamiętajmy o regeneracji i uzupełnieniu strat powstałych podczas wysiłku. Tu też z pomocą przyjdą wyciskane na świeżo soki. Zwłaszcza te wyciśnięte za pomocą wolnoobrotowej wyciskarki. Dobrym rozwiązaniem są w takim przypadku zarówno soki warzywne (źródło sodu i potasu), jak i owocowe (dostarczające cukru i kalorii). Świetnie sprawdzą się też owocowe smoothie z jogurtem, które prócz zastrzyku energii dostarczają niezbędne do regeneracji mięśni białko i antyoksydanty.

Wyciskarki wolnoobrotowe Hurom sprawdzą się w każdym z tych przypadków. Posiadają sita gotowe do przygotowania zarówno zdrowych soków (z miękkich jak i twardych warzyw), do produkcji koktajlów, smoothie, ale także – co najbardziej ucieszy najmłodszych – do produkcji lodów!

Więcej informacji znajdziecie na www.hurom.pl