7 korzyści, które dają regularne ćwiczenia

23 listopada 2018

Chcesz poczuć się lepiej, mieć więcej energii, a nawet przedłużyć swoje życie? Po prostu ćwicz.

Korzyści zdrowotne wynikające z regularnych ćwiczeń fizycznych i aktywności fizycznej są trudne do zignorowania. Każdy zyska dzięki ćwiczeniom, niezależnie od wieku, płci i sprawności fizycznej.

Potrzebujesz powodów, które przekonają Cię ruchu? Przeczytaj tekst poniżej i pozbądź się złudzeń.

1.Lepsze samopoczucie i stan zdrowia.

Aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko i objawy takich chorób jak cukrzyca, depresja, zawał serca, wylew, artretyzm i niektóre rodzaje raka. Zmniejsza też poziom złego cholesterolu i zagoni układ limfatyczny do pracy.

Martwisz się chorobą serca? Chcesz uniknąć problemów z wysokim ciśnieniem krwi? Bez względu na to, jaka jest twoja obecna waga, bycie aktywnym zwiększa ilość lipoprotein wysokiej gęstości (HDL), zwanych czasem "dobrym" cholesterolem i zmniejsza niezdrowe triglicerydy. Zachowanie odpowiedniego poziomu HDL zapewnia odpowiedni przepływ krwi, co zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia.

Ćwiczenia zwiększają też odporność, dzięki przyspieszeniu przepływu limfy. Dobra cyrkulacja układu limfatycznego zapewnia usuwanie toksyn i zmniejszenie stanów zapalnych w organizmie.

Regularne ćwiczenia pomagają zapobiegać lub radzić sobie z wieloma dolegliwościami i problemami zdrowotnymi, takimi jak: udar, zespół metaboliczny, cukrzyca typu 2, depresja, wiele rodzajów nowotworów, artretyzm i upadki.

2. Lepszy humor każdego dnia.

Ćwiczenia stymulują pracę mózgu, zwiększając wytwarzanie substancji odpowiedzialnych za zmniejszenie stresu i polepszenie humoru.

Musisz wyładować się po stresującym dniu? Pomocna może być sesja w siłowni lub szybki 30-minutowy spacer. Aktywność fizyczna stymuluje różne substancje chemiczne w mózgu, które mogą sprawić, że poczujesz się szczęśliwszy i bardziej zrelaksowany.

Będziesz też lepiej czuć w swojej skórze, dzięki czemu zwiększy się Twoja pewność siebie i poprawi się Twoje poczucie wartości.

3. Kontrola wagi.

Nie jest tajemnicą, że aktywność fizyczna spala kalorie. Jeżeli chcesz utrzymać wagę lub schudnąć ćwicz regularnie. Pamiętaj, że im intensywniejsza aktywność, tym więcej kalorii spalasz.

Regularne chodzenie na siłownię jest świetne, ale nie martw się, jeśli nie możesz wygospodarować tyle czasu na ćwiczenia każdego dnia. Aby czerpać korzyści z ćwiczeń, po prostu staraj się być bardziej aktywny przez cały dzień - wybierz schody zamiast windy, zaparkuj samochód dalej, pójdź na zakupy na nogach. Konsekwencja jest kluczowa.

4. Więcej energii każdego dnia

Ćwiczenia poprawiają cyrkulację krwi, a ta dostarcza tlen i substancje odżywcze do komórek. Dodatkowo poprawiają wydolność układu sercowo-naczyniowego. Poprawa wydolności pracy serca i płuc, zaowocuje większą ilością energii każdego dnia. Dzięki regularnej aktywności fizycznej ograniczysz też wahania energii w ciągu dnia. Zamień kawę na ćwiczenia — zamiast kolejnego napoju kofeinowego wyjdź na 15-minutowy spacer, porozciągaj się lub wykonaj proste ćwiczenia przy biurku. Spróbuj, a na pewno zobaczysz różnicę.

5. Lepsza jakość snu

Regularna aktywność fizyczna pomoże Ci w szybszym zasypianiu i poprawi jakość Twojego snu. Pamiętaj jedynie, aby nie ćwiczyć przed snem, ponieważ nadmiar energii może utrudnić zasypianie.

6. Lepsza kondycja - lepsze życie na co dzień

Regularne ćwiczenia zwiększają siłę i wytrzymałość mięśni oraz poprawią kondycję. Łatwiej będzie Ci przejść przez fizycznie wymagające dni i wykonać więcej zadań.

7. Poprawa relacji z bliskimi

Ćwiczenia i aktywność fizyczna mogą być przyjemne. Dają szansę na odpoczynek, zabawę na świeżym powietrzu lub po prostu angażowanie się w czynności, które cię uszczęśliwią. Aktywność fizyczna może także pomóc w dbaniu o relacje z rodziną lub przyjaciółmi, dzięki wspólnemu spędzaniu czasu w zabawnym otoczeniu towarzyskim.

Możecie wspólnie rozwijać nowe umiejętności i hobby, jednocześnie pielęgnując waszą relację i zdrowie. Tak więc, idźcie na lekcje tańca, ruszcie na szlaki turystyczne lub dołączcie do drużyny piłkarskiej. Znajdźcie aktywność, która Wam sprawia przyjemność i po prostu zacznijcie tak spędzać czas.

Kluczowe informacje dotyczące ćwiczeń

Ćwiczenia i aktywność fizyczna to świetny sposób, aby poczuć się lepiej, poprawić swoje zdrowie i dobrze się bawić. Celuj w co najmniej 150 minut ćwiczeń o umiarkowanej intensywności lub 75 minut intensywnych ćwiczeń tygodniowo.

Spróbuj wykonywać kombinację energicznych i umiarkowanych ćwiczeń aerobowych, takich jak biegi, spacery lub pływanie. Wykonuj trening siłowy co najmniej dwa razy w tygodniu, podnosząc wolne ciężary, używając maszyn do ćwiczeń siłowych lub ciężaru swojego ciała.

Staraj się wygospodarować czas na regularne ćwiczenia i urozmaicaj treningi w ciągu tygodnia. Jeśli chcesz schudnąć lub osiągnąć określone cele fitness, być może będziesz musiał zwiększyć ilość wysiłku fizycznego.

Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem nowego programu ćwiczeń skonsultować się z lekarzem, szczególnie jeśli nie ćwiczyłeś przez dłuższy czas, masz chroniczne problemy zdrowotne, takie jak choroby serca, cukrzyca lub zapalenie stawów, lub masz jakiekolwiek niepokojące objawy.

Chcesz wziąć swoją aktywność na kolejny poziom?

Zapraszamy Cię na wydarzenie „Zdrowo i aktywnie przez cały rok” organizowane w Blue City w dniach 29 listopada - 2 grudnia 2018. Będziesz mógł wykonać badanie składu ciała, skonsultować się z fizjoterapeutą, wziąć udział w świątecznych zabawach, przetestować sprzęt i wiele innych.

Do zobaczenia!

www.fitshop.pl 

Fitshop jest Europejskim nr 1 w sprzedaży urządzeń do fitnessu domowego. Dostarczamy wysokiej jakości sprzęt w korzystnej cenie. Zapraszamy do naszego  showroomu, który znajduje się w Warszawie w Al. Jerozolimskich 181 w budynku Adgar Park West oraz na www.fitshop.pl. Będziesz mógł przetestować sprzęt, skorzystać z rad naszego wykwalifikowanego zespołu i znaleźć idealny sprzęt dla siebie.