#zostańwdomuAKTYWNIE: ćwiczenia a nawodnienie

30 marca 2020
woda

#zostańwdomuAKTYWNIE: ćwiczenia a nawodnienie

Bardzo wiele mówi się o korzyściach, które płyną z picia wody. Odpowiednie nawodnienie organizmu jest bardzo istotne i stanowi nieodzowny element treningu (nawet tego w domu)oraz diety.

Nasze ciało składa się w około 70% właśnie z wody.

Myśleliście pewnie, że to krew dominuje, a jednak nie. Nawodnienie jest kluczowe do zachowania sprawności umysłowo-fizycznej. Bez tego nasze ciało nie będzie w stanie funkcjonować prawidłowo. Nasz mózg będzie coraz mniej sprawny i nie będzie mowy, abyśmy wykonali odpowiednio trening czy efektywnie pracowali. Dlatego tak istotne jest by wypijać odpowiednią ilość płynów.

Woda pełni szereg funkcji w naszym organizmie.

Najważniejsza funkcja: transportuje tlen i składniki odżywcze do komórek naszego ciała, ponieważ rozrzedza krew i poprawia jej przepływ.

Jako roztwór nienasycony może zebrać toksyny z naszego ciała, które powstają na skutek przemian metabolicznych i nas oczyścić. Większość toksyn usuwana jest z organizmu razem z potem, moczem etc.

Ludzie, niepijący wody najczęściej niestety zatrzymują ją w swoim organizmie. Są opuchnięci i tylko woda może pomóc zejść tej opuchliźnie.

Czy wiecie, że większość ludzi nie umie prawidło pić?

Powyższe zdanie brzmi cokolwiek dziwnie. Bo jak można pić nieprawidłowo?

Na godzinę ćwiczeń należy wypijać około 1 litra płynów. Wodę należy popijać przez cały czas. Dość skutecznym rozwiązaniem, które nauczy nas jak pić wodę jest narysowanie na butelkach przedziałek czasowych. Określą ilość wody do wypicia w danym czasie. Przykłady takich podziałek można łatwo znaleźć w internecie na portalach o zdrowym odżywianiu.

Lżej o kilka kg

Bezpośrednio po zakończonej aktywności fizycznej możemy być lżejsi o kilka kilogramów. Różnica miedzy wagą przed treningiem, a wagą po, to liczba mówiąca nam o tym ile wody wypociliśmy podczas treningu. O taką właśnie ilość wody należy ją więc uzupełnić.

Pamiętajcie zatem o prawidłowym nawodnieniu, nie tylko podczas treningu!

 

#zostańwdomuAKTYWNIE

 

Oznaczajcie nas na Istagramie oraz Facebooku, pokażcie jak ćwiczycie w domu.

Sandra Kwiatkowska