LogowanieRejestracja
Strona główna

 AKTUALNOŚCI

Przygotowania do Warszawskiej Triady Biegowej „Zabiegaj o Pamięć” - nowoczesne i skuteczne środki treningowe.
2017-02-02 11:57:00

Obserwując z jakimi nawykami trafiają do nas poszukiwacze kolejnej życiówki w bieganiu (albo istotnego wzmocnienia biegania w triathlonie), zauważamy, że bardzo niewielki odsetek stosowało wcześniej jakiekolwiek specjalistyczne metody treningowe. Nie mówimy tutaj o specjalistycznym sprzęcie, najnowszych zegarkach z GPS i pomiarem tętna i też nie o najnowsze buty do biegania i odzież kompresyjną nam chodzi. Nie… okazuje się, że zdecydowana większość stosowała wcześniej najczęściej 1 (jeden) środek treningowy: "wychodzę i biegnę”. I biegnę sobie różnie. Czasami 5 kilometrów, czasami 15km, czasami 45 minut, albo „mam swoją metodę… biegam dużo”. Oczywiście każdy bieg jako forma ruchu jest korzystną dla zdrowia formą aktywności (poza przekraczaniem swoich obecnych możliwości). Ale jeżeli chcemy być szybsi to trzeba wprowadzić trochę „udziwnień” do naszego treningu. O jakich udziwnieniach mówimy? Wymienimy w punktach te rekomendowane dla większości z Was i te nie rekomendowane dla niewprawnych:

Rekomendowane:
1. Fartlek/zabawa biegowa
2. Serie podbiegów pod krótkie wzniesienia (50-200metrów)
3. Bieg zmienny
4. Przebieżki (nazwa jest nieco myląca, bo chodzi tutaj o serie 100-150 metrowych sprintów na ok. 80-90% maksymalnego tempa)

Nie rekomendowane (ryzyko kontuzji dla początkujących)
1. Podbiegi na schody
2. Skipy
3. Wieloskoki

Oczywiście największą sztuką i całą wiedzą tajemną to jak połączyć w całość: wybieganie, treningi tempowe, treningi interwałowe i elementy siłowe w mądry i skuteczny plan treningowy. Liczą się nie tylko proporcje objętości, częstotliwość występowania jednostek ale i też odpowiednia sekwencja jednostek treningowych (trzeba wiedzieć jakich treningów nie należy wykonywać „obok siebie, tzn. dzień po dniu” itd.).
Wszystkich bardziej zainteresowanych zapraszamy po wiedzę i trening do trenerów i-Sport oraz na fanpage Aktywnej Warszawy.

Jeśli chcielibyście zobaczyć jak może wyglądać Wasz trening biegowy, przygotowany pod Wasz poziom zaawansowania, Wasze cele i potrzeby to skorzystajcie z testowych 14 dni. Każdy kto w lutym zarejestruje się na
www.i-sport.pl, wpisując na końcu KOD – TRIADA, pierwsze 14 dni ma bezpłatnie. Zobaczcie czy różni się to czymś od tego co do tej pory robiliście. Po 14 dniach zdecydujcie sami co dalej.


SCSAW foto

Stołeczne Centrum Sportu AKTYWNA WARSZAWA
ul. Rozbrat 26
00 - 429 Warszawa
NIP 526-25-19-160
Regon 017189671
NIP i REGON nadany Stołecznemu Centrum Sportu AKTYWNA WARSZAWA
służy tylko do rozliczeń płacowych z pracownikami zatrudnionymi w SCS AW
bip

Centrala Recepcja O/Rozbrat 26
rozbrat@aktywnawarszawa.waw.pl
tel: 22 162 72 00

Dział Marketingu:
marketing@aktywnawarszawa.waw.pl
tel: 22 1627217
Sekretariat
tel: 22 162 72 09
biuro@aktywnawarszawa.waw.pl